Genetica unui popor prea mandru…

Posted: 23 august 2009 in Piticisme, Politika si nu prea

Impietriti in contemplarea firelor infinite de nisip , ce trec prin clepsidra timpului modern, poporul roman , a devenit prizonierul lui insusi , inchistat in imposibilitatea faptica de a face ceva, pentru iesirea dintr-o stare de somnolenta continua. Genetic, romanii, celebrii urmasi ai dacilor si romanilor, au devenit in timp, expresia incredibila a realitatii cotidiene. Au devenit poporul neinfricat, care barfeste cu entuziasm la colt de strada , pe marginea birourilor birocratice, in fata ghiseelor mici si incadrate de un gemulet si mai mic, asteptand cuminte intarzierea precisa a autobuzului, maraind incet si constant , cand salariul ajuge sa isi dea ultima suflare, in invelisul unui portofel national care se zbate sa respire sub greutatea atator impozite si taxe.
Da, suntem genetic , expresia unui popor, ce are vana, sange si alte organe sexuale demne de barbatia si luptele istorice purtate de stramosii nostri dragi, insa de cele mai multe ori, cand momentul istoric si timpul prezent au cerut asta, genetica ne-a indemat sa bagam capul adang in glia stramoseasca , pentru a evita taierea capului. Am putea invinui romanii pentru faptul ca desfranarea lor imperiala, petrecerile bahice, homosexualitatea si destrabalarea artistica ridicata la rang de expresie istorica , sunt de vina. Am putea sa dam vina pe traci , sciti si daci pentru caderea lor in asteptarea rezolvarilor istorice din partea unor divinitati, pagane pentru epoca lor. Am putea sa dam vina pe faptul ca mereu, Istoriei i-a placut sa rada, de un popor atat de primitor, cult , plin de bogatii pamantesti si dotat cu atat de multa inteligenta nativa , Istorie care a stiut intotdeauna sa ne pedepseasca pentru pacatele istorice ale parintilor, fratilor, bunicilor si stramosilor nostri genetici. Si atunci mereu , ma intreb ce lipseste acestei mandre si frumoase genetici umane romanesti, ca tot ce este rau in viata noastra ca si popor sa dispara? Ce lipseste ca umilinta si onoarea sa apara pe fruntile si buzele tuturor? Ce lipseste pentru ca noi toti sa putem sa ne privim in ochi si sa ne zambim pentru asta? Cand a fost ultima data cand am cunoscut un om onorabil? Cand a fost ultima data cand am dat mana unui om care sa nu fie intrigant sau complotist? Cand a fost ultima data cand am cunoscut pe cineva care sa nu astepte nimic de la noi in schimbul prieteniei sale?Cand a fost ultima data cand am recunoscut adevarata valoare a unui simbol istoric sau national?  Cand a fost ultima data cand am decis sa ne ridicam in picioare si sa luptam pentru idealurile noastre?


Comentarii
  1. Jenika spune:

    Sincer nu stiu ce ar trebui sa raspund acum….insa o fac chiar daca nu am sa spun nimic….
    🙂

  2. anca spune:

    matale ai uitat lectiile de istorie,bre? alea unde se spunea ce popor harnic,viteaz,eroic, bla,bla,bla! :mrgreen:
    vai de noi,cu istorie cu tot!

  3. dush spune:

    Jamais? insa imi place singura in pestera mea…ma simt ca-n alte tari :))

  4. turnofftheglory spune:

    Romanul, poporean ales? 😆

  5. dramoleta spune:

    Noi, de capul nostru, nu prea am decis să luptam pt idealurile noastre. Dar nu e timpul pierdut . 🙂

  6. anca spune:

    drami,io cred ca e pierdut,pentru totdeauna! 😦

  7. dreamwind55 spune:

    Daca fiecare dintre noi ar avea taria de caracter sa cunoasca atunci cand a gresit ar fi bine. Dar noi avem in gena noastra dracusorul ala care te pune sa arunci mereu vina pe celalalat. Am calcat pe cineva pe picior? cine se mai scuza astazi? Nu e mai usor sa scrasnesti un „Bai boule, ce te bagi in drumul meu?” alta hiba de-a noastra e ca nu avem spirit de initiativa. Nu e doar vorba ca daca are unul o idee ceilalti ii dau in cap, problema umana in general, ci ne lamentam asa in loc sa punem mana sa facem. E gunoi in fata spatiului verde dintre blocuri? cine va opreste, tata, sa iesiti tot blocul sa faceti curat, ca in 1/2 ora e deja gata.? Nu, noi gandim ceva de genul „1. Pai platim din taxele noastre maturatorii care sa faca ei curat (si daca ei nu isi fac treaba, noi stam in mizerie). 2. Degeaba, ca maine e la loc tot gunoiul. 3. La ce bun… si asa nu stau acolo…” si uite asa ne ducem dracului de lenesi si imputiti ce suntem uneori. Habar nu avemn ce e ala spirit civic si nici ce e respectul fata de lucrurile noastre.

  8. mirko spune:

    padron, prea lung post pt. moi.daca noi sintem un popor atunci io nu fac parte din el.

  9. Jenika spune:

    Anca….
    Am luat bre lectii de istorie…tocmai de aceea….si mare amajoritate ne spunea ce popor fain suntem…
    :))

  10. Jenika spune:

    Madam Dush….
    Se poate…tot singurica???
    Haide bre ca iti gasim un print frumos , destept , viteaz , mandru , eroic si pe deasupra si genetic intreg la minte…
    Deh roman….
    Ce zici???
    :))

  11. Jenika spune:

    Coane TOG…..
    Asa ne bagara astia la lectiile de istorie in capatzana….
    Am ramas cu sechele…nu???
    :))

  12. Jenika spune:

    MAdam Dramo….
    Nici cand au luptat altii pentru idealurile noastre nu am stiut sa facem ceva….
    Asa ca da…poate nu e timpul pierdut…..
    Let’s see….
    :))

  13. Jenika spune:

    Dreamwind…….
    Vezi de ce am scris asta….
    Raspunsul tau este mai mult decat un raspuns…este anatema unei natiuni…..
    Din pacate…..

  14. Jenika spune:

    Coane Mirko…..
    Ai dreptate …cam lung postul meu…..
    Da si raspunsul matale este mult prea scurt , prea concis si prea adevarat ca sa nu doara…..
    :))
    Si ce este mai ciudat ….e ca se aplica constiintei tutoror romanilor….

  15. LiaLia spune:

    Dragule, nu de mult am fost înfierată drept „toxică” pentru că mi-am permis să afirm că nu suntem cei mai răi, dar sigur nu cel mai minunat neam, că pentru fiecare moment de glorie au fost 10 de ruşine, că am făcut alegeri păguboase. Ne-am făcut un titlu de mândrie din suferinţa înaintaşilor, dar nu avem coaie să ne depăşim trecutul şi să ne construim viitorul. Poate nu aşa strălucit, dar măcar demn.

  16. Jenika spune:

    Ete…vezi…ai spus matale o vorba mare….
    Da…nu avem coaiele necesare sa nu ne mai plangem atat de mila si sa punem mana pe pietroaie , sabii nunceaguri si coase dei nevoie si sa facem nitica curatenie…
    Cat despre partea cu infieratul….
    Draga mea…nu stiu daca stii povestile mele trecute…insa io am luat de gat un ministru….si la propriu si la figurat ….
    Ashe ca nu mie frica ca o sa fiu infierat….
    Sa incerce… numa….
    Suntem doi… nu???
    Apropo…am decis sa iti urmez sfatul …imi trantesc doua aripi de injer…da …nu cred ca ashe o sa ajung in partea superioara a cerului…
    :))

Lasă un comentariu