De ce ar trebui sa te framanti spiritual si crestineste cand te cheama asa, imi este greu de definit. Cei mai multi dintre noi ne dorim indeajuns de mult asta pentru a nu privi plini de samburele invidiei mancatoare de rahaturi intelectuale, spre curtea vecina acolo unde troneaza impunator scorbura gaunoasa a celui cu macar trei grade mai mult decat posirca existentiala care ne binecuvanteaza zilele cotidiene. Napoleon Ceausescu??? Da …… sincer incep sa cred ca individul in cauza, serios bolnav la minte si la trup, isi doreste chiar mai mult decat vecinii lui sa devina invidios pe el insusi si sa se sape la radacina contundenta cat poate de tare.  Imi este greu sa sap in memorialistica tarzie si uitata a unor ani pe care multi i-au ingropat deja in curtea din spate a istoriei, la loc de cinste cu cacastoarea pline de izuri impersonale ale micilor rahati cu tenta de eroi providentiali si izbavitori. De ce Napoleon Ceausescu si nu pur si simplu Traian ??? Sau macar Brebenel Mascaricescu??? Stiu….stiu….sunt dur in exprimare si poate mult prea subiectiv atunci cand eu, Cetateanul, imi doresc ca macar Presedintele unui tari al carei membru si organ viu sunt si eu, sa respecte din cand in cand Constitutia. E greu sa imi spui sa nu fumez marijuana, sa nu ma imbat, sa nu bat politisti pe strada, sa nu violez , sa omor, sa nu respect o decizie judecatoreasca, sa nu respect proprietatea individuala, sa nu insel, sa nu mint, sa nu te scuip si sa nu te injur pe tine, pe tine sau pe oricine, atunci cand tu faci tot ceea ce mie imi interzici sa fac si chiar ma tragi de urechji ca sa imi arati ca sunt un delicvent si un infractor periculos. De mult timp, tac si astept ca Presedintele acestei tari sa isi ceara scuze nu Regelui Mihai , nu copilului pe care l-a lovit din greseala cu dosul cioturos de marinar mahmur, nu bucurestenilor pe care i-a violat legislativ cu aberatii si povesti mincinoase despre cum poti sa iti atribui singur o casa in mijloc de Bucuresti, poate nici macar celor multi si amarati pe care i-a repezit scurt si direct cu invective de animal alcoolic si trist, sau poate nici macar celor pe care i-a mintit atunci cand a devenit Presedinte al Romaniei, ci asteptam sa imi ceara scuze mie, Cetateanului roman, membrului si organului viu si erect al acestei societati prezidentiabile , pline de viermi exitentiali politic , care consuma banul public fara sa produca nimic, mie Cetateanului roman, care asteapt de 20 de ani macar o autostrada decenta, macar un sistem sanitar si medical la nivelul unei tari mediocre de oriunde, macar un sistem educational care sa nu se schimbe o data la 3 luni, macar un sistem de impozite si taxe care nu doar sa incaseze dar sa si raspunda pentru ceea ce consuma, macar un cadru al unui sistem legislativ si juridic unde eu Cetateanul am drepturi si nu doar obligatii. Macar atat. Sau poate mai putin…..

Insa atunci cand numele tau este Napoleon Ceausescu, sau Traian sau chiar Brebenel Mascaricescu imi este greu sa cred ca tu, Presedintele acestui corp gaunos si plin de fantome comunistoide care te framanta si te devoreaza pe dinauntru , ai sa poti vreodata sa te uiti la portretul tau fara sa fii devorat de ranchiuna, de ura, de dorinta de putere, de dorinta de a distruge totul in jurul tau doar pentru 30 de arginti.

Eu, Cetateanul nu pot decat sa iti spun tie Napoleon Ceausescu, Traian, Brebenel Mascaricescu si sa te anunt ca tu, esti Presedintele unei tari, pe care chiar daca tu ti-o doresti divizata si impartita aleatoriu de viziunile tale poetice si bahice copilaresti de marinar inecat la mal, eu , Cetateanul nu am sa iti mai permit asta!

Eu , Cetateanul iti spun Stop!!!

Eu , Cetateanul ma declar regiune autonoma a acestei tari fara sansa si drepturi egale!

Comentarii
  1. Nicolae C. Milea spune:

    Cum numele ni-l aleg parintii si nu noi, nu ne ramane decat sa il acceptam ca atare, prea putini avand posibilitatea de a si-l schimba, procedura legala fiind foarte laborioasa si implicand totodata si schimbarea actelor personale oficiale, altele decat cele de identitate, cum sunt actele de studii. In plus, schimbarea numelui poate fi asemuita unui act de desconsiderare ai propriilor parinti. Pe individul cu pricina – Napoleon Ceausescu – l-am cunoscut personal prin anul 1971, este profesor, iar pe atunci era si directorul scolii din com. Margina, jud. Timis. Daca mai traieste, acum ar avea o varsta de peste 85 ani. Dupa 1990 am aflat ca, alaturi de sotia sa – Marioara – si ea profesoara, a elaborat o monografie a comunei in care au trait. Lucrarea aceasta, foarte ampla (este cuprinsa in 4 volume) nu este la indemana unui „scriitor de ocazie” si, doar si pentru atat, autorii merita intreaga consideratie.
    De aceea „rastalmacirea” numelor diverselor persoane, oricat de extravagante ni s-ar parea, trebuie facuta in limitele bunei cuviinte, altfel aceasta va atrage propria noastra desconsiderare.

Lasă un răspuns

