Jenika Wellington beef

Posted: 20 august 2009 in Retete a la Jenika

Hai ca am facut si asta…..

De vreo cateva saptamani , de cand cu empanaditele arhentiniene , mi-a tot stat in gand si in gat , gustul suav si dulce al unei vaci argentiniene torturata culinar in fel si chip. Acum , nu ma bag  in politica externa englezeasca si nici in ciorba maldivelor , da tare treaba buna facura englezii astia cu vacile.Cum care??? Vaca de Wellington adicatelea!!!

Simplu nu???

Si cum creatiile mele pleaca de la retete consacrate pe care le masacrez in stilul meu propriu si in functiie de starile matinale de fiecare zi, zis si facut.

1 mushiulet de vacuta tanara arhentiniana curatat de grasime

300 gr aluat

1 ceapa mare alba

200 grame ciuperci conservate sau proaspete

100 grame branza tip palmito

150 gr margarina

100 gr jamon de pui

100 gr pateu de ficat

sare , piper , cimbru , oregano , condimente mixte

Si acum explicatiile mele:

Reteta originala este alta. Adica …. aluatul este frantzusesc in reteta original , nu ca cel utilizat de mine , iar pateul de ficat care in reteta originala ar fi trebuit sa fie de inalta tinuta clasica franceza si culinara(pâté de foie gras) , l-am inlocuit cu un pateu simplu din comertul nostru de toate zilele, de la pulperia(bazarul) unui chinez . In rest , liniile si directia spre care m-a purtat aceasta vaca arhentiniana si muschiul sau a fost urmatoarea…..

DSCF1047

DSCF1050

DSCF1051

DSCF1053

DSCF1054

DSCF1056

DSCF1057

DSCF1058

DSCF1062

DSCF1065

DSCF1066

DSCF1068

DSCF1069

DSCF1070

DSCF1072

Dupa toate acestea si fiind zise si ultimele cuvinte , nu pot sa nu cred ca o sticla pantecoasa de vin rosu vartos , de pe dealurile si vaile largi ale Maipo din Chile , nu ar fi un insotitor placut pentru desfatarea culinara.

Precizare importanta:

In America Latina , respectiv continentele americane , marea majoritate a clientilor doritori de carne rosie , o mananca ca atare , adica in sange sau la un nivel mediu . Daca gusturile si dorintele dumneavoastra sunt spre o carne bine patrunsa si foarte , foarte gatita , e la alegerea proprie si este clar ca o sa fie necesar un timp mai mare de coacere. Altfel….

Pohta mare!!!


Comentarii
  1. dramoleta spune:

    Am facut si eu o supa crema de legume . Buna si aia 😆

  2. Jenika spune:

    MAdam…supa crema de leguma…merge perfect ca antreu la carnita asta…..
    :))

  3. Arata bine de tot. Carnea arata suculenta si moale. Cred ca e o minunatie! N-am mancat niciodata! Vita argentiniana n-am mancat niciodata, dar am citit despre ea!

  4. anca spune:

    bre,coane,jenika! ne mai omori mult cu astea? nu mai poci!!! 😆
    tulai,faina ii!! 😆
    amu ma bag la „bucatarul maniac”,vazui ca are o repteta de „baigli”,vreau s-o incerc!ce zici? ma risc? 😆

  5. Chat Noir spune:

    Am studiat atent … cu consoarta din dotare … mâine mănânc şi eu aşa ceva (sau cel puţin rămân cu promisiunea) 😆

  6. Jenika spune:

    Mare sef bucatar maniac….
    M-as jura dart o sa zica lumea ca sunt tigan…
    Cea mai buna carne de vaca este cea arhentiniana…
    Am probat de kobe , am probat australiana si nord americana. Nu stiu de ce …insa jur solemn…Este cea mai buna!!!
    De departe…Si sincer si mie a inceput sa imi placa sa o servesc in sange….obicei latino american
    Mersi de aprecieri…
    :))

  7. Jenika spune:

    Anca…daca asta nu place…insist…insist….pana o sa placa la lume…
    Deh…sunt insistent …nu???
    :))

  8. Jenika spune:

    Chat Noir…..
    Promisiunea e promisiune……macar sa ajungi la faza cu vinul si eu o sa consider ca e indeplinita promisiune…iara doamna sigur…sigur o sa fie incantata…..
    Un tango….o portie de carne de vacuta arhentiniana si un vin pe masura…..
    Ei???
    :))

  9. anca spune:

    bre,io n-am zis ca nu-mi place!ztt,ztt,ztt! ziceam ca tre’ si ceva dulce dupe ea! asa ca fac neste baigli(apropo n-ai o retepta buna de baigli?) 🙄

  10. Jenika spune:

    Draga Anca…baigli nu am in program…da…vox populi… adicatelea sa sapam si sa vedem ce iese…
    :))

Lasă un comentariu